Sjuk efter Stockholm

Som om det inte är trist nog att behöva vara hemma igen från Stockholm, så har jag dessutom blivit sjuk. Just nu sitter jag ute på loftgången och skriver eftersom det är lättare att andas här ute än inne i den varma lägenheten. Har hostat så halsen känns som ett öppet sår, och allt jag ätit idag har kommit upp när jag hostat så jag kräkt ett par gånger. Jag har varit duktig och tagit astmamedicinen massa gånger idag, men det verkar inte hjälpa nåt nämnvärt. Hoppas verkligen jag slipper bli inlagd för lunginflammation igen.

Stockholmsresan var mestadels underbar. Ett par bråk blev det som vanligt, men likväl kändes det som jag skulle gå sönder när vi var tvungna att åka. Önskar att vi bodde lite närmare. 
Kliade sönder halva ansiktet, så jag antar att jag fortfarande är allergisk mot katter. Sigge, som katten heter, är en riktig buse som biter så fort han får chansen, men konstigt nog använder han aldrig klorna.


Gabriel fick Andreas gamla dator nu när han köpte ny, det var jättesnällt. Han har visserligen sagt att Gabriel skulle få hans gamla om han köpte ny, men jag trodde mest det var snack... Känns konstigt att använda stationär nu igen när man spelat på laptop i flera år.

Dags att se om man kan få lite sömn, eller om hostan ska bli riktig jobbig igen bara för att man går in och lägger sig...

Kommentera här: