Påsk för två

Sådär, då var påskfirandet avklarat! Ja, eller påskaftonen iallafall. Även i år var det bara jag och Gabriel, jag trodde vi skulle firat påsken i Stockholm men så blev det inte.
Det positiva med att inte fira med familj, släkt eller vänner är väl att man "firar" precis som man känner för att fira... eller inte fira. Janssons i portionsformar, skinka, gravlaxröra, ägg, sill och bröd fanns på vårt påskbord. Jag misslyckades fullkomligt med griljeringen på skinkan, glömde den i ugnen och när jag skulle skära upp skinkan föll griljeringen i bitar. Hahaha. Till efterrätt åt vi pannacotta med citronmarinerade jordgubbar.
Man får ju säga att påskriset blev lite speciellt i år åtminstone! Jag tror jag råkade slänga påskfjädrarna i förmiddags när jag slängde en hög som låg på vardagsrumsbordet, så det fick räcka med de som satt i riset när jag köpte det. Sedan kompletterade Gabriel med häxtrappor, julgranskulor och ljusslingor!
Vi får väl se vad resten av påsken för med sig.

Kommentera här: