Vår nationaldag

Idag tvingade jag mig själv att duscha och borsta ut håret, så det blev verkligen fluffyness unleasched när vi begav oss ut i den friska vinden. Jag hade absolut ingen som helst lust att duscha, men jag var tvungen. Vi gick bort till Björkparken strax innan klockan ett. Jag vet allvarligt talat inte varför jag envisas med att dra med Gabriel på nationaldagsfiranden, det är ju alltid så förbenat trist... Tal, nationalsången som ca 3 av 100 besökare sjöng med i, och sen en kör som sjunger i en halvtimme. De flesta sångerna var på svenska, men även en slovakisk och två irländska sjöngs... På Sveriges nationaldag vill jag höra svenska sånger på firandet! Efter musiktortyren, ja jag tycker faktiskt att det var det, så var det äntligen dags för svensk fika. Den sista stunden innan det var dags för fikat så dubblades antalet besökare, så de var tydligen också där för fikat... Kanelbullar och te/kaffe/saft. Väldigt god kanelbulle! 

Efter nationaldagsfirandet åkte vi ut till IKEA och fick oss lite gratisfika till. Hahaha, det är väl typiskt svenskt beteende!?!


Mina tomatplantor, som jag glömde vattna i en vecka har repat sig bra. Idag hade de lagt sig ner av blåsten, den lilla blompinnen (läs grillspett) som följde med i krukan när jag räddade dem var inte nog. Jag är dessvärre inte typen som har blompinnar hemma. Lyckligtvis så är jag en slarver som väntar alldeles för länge med att slänga saker! Så... Jag klippte av 4 grenar från påskriset som fortfarande står kvar och förde in dem i lika många sugrör, och sen var problemet löst. :)


Kommentera här: