Priset för ett för fett firande

Somnade på soffan ett antal gånger under gårdagens blogginlägg, och när jag väl hade lyckats publicera det somnade jag igen. Jag vaknade klockan tre i natt, bara för att upptäcka att Gabriel dragit nytta av mitt sovande och fortfarande satt vid datorn! Jag sa hur dåligt gjort jag tyckte det var och gjorde mig sedan redo för sängen. Gabriel stängde ner datorn och jag nattade honom innan jag själv la mig.

Idag betalar jag priset för det alltför feta firandet igår. Smörgåstårta, rulltårta, vispgrädde och en double ElMaco på det... Idag har jag ont i magen och har inte vågat äta något ännu, vet ju att ätande bara ökar på antalet toabesök. Jaja, det är inte så ofta något behöver firas så det är värt det. 

Jag har inga större planer för dagen förutom att försöka skingra tankarna, få Gabriel att hjälpa till att ta ut sopor och spela (om inte de konstanta disconnectsen driver mig till vansinne). Sedan får vi se vad som händer.

Kommentera här: