På en balkong

Här sitter jag och bloggar på balkongen. Just ikväll är jag extremt uttråkad och lättirriterad. Glasskärvan i foten gör ont, snuset i munnen gör ont och nu tänker jag fan röka en cigg. 

Pojkarna sitter och spelar.

I lördags var jag alldeles för förtjust i Captain Morgan och drack större delen av litern själv. Han smakade så ljuvligt ihop med limen och sockret... och jag tror aldrig jag vill träffa varesig kaptenen eller de gröna frukterna någonsin igen. Naturligtvis blev jag inte bakis, men sjutton vad ont i magen jag hade i söndags. 
Jag hade det trevligt! Någonstans mitt i alltihop blev jag rastlös och tog en promenad, men självklart blev jag kissnödig och var tvungen att gå tillbaka långt innan jag hade velat. Fick höra att jag är vacker, om än från fel person. Så är det väl alltid?

Idag har det inte hänt alltför mycket. Jag steg upp när det var jobb- och dagisdags och när de hade gått satte jag på lite kaffe och spelade sedan till Gabriel hade vaknat. Det enda vettiga jag gjort sedan var att plocka undan lite, diska och slänga sopor. Jo, tog en liten promenad också innan jag mötte honom vid bussen.

Idag fyller min systerson år. 24 år... Känns som det inte var så länge sedan han var liten. Jag börjar visst bli gammal, även om jag inte känner mig äldre än han är. Grattis på födelsedagen, Kevin! 
Snart är det min tur. 

Kommentera här: